Pulau TERCANTIK DIDUNIA!!..

Fernando de Noronha, Brazil




Fernando De Noronha antara pantai yang indah didunia. Ia terletak kira-kira 200 kilometer jauhnya dari pantai Brazil. Ia pada asasnya kepulauan terdiri daripada 21 pulau-pulau dan pulau kecil di Lautan Atlantik. Penduduk hanya lebih kurang 2,000. Pulau ini sebagai Tapak Warisan Dunia yang diisytiharkan oleh UNESCO. Terdapat sekatan ke atas bilangan pengunjung yang melawat ke pulau in ipada satu-satu masa oleh kumpulan pemuliharaan alam sekitar.

Maldives Island


Pulau Maldives terletak di barat Lautan Hindi di selatan India. Ia terdiri daripada 1.192 pulau-pulau indah yang diliputi dengan batu karang yang berwarna-warni, pantai berpasir putih,dan pokok-pokok sawit. Cuaca di sini panas dan lembap sebagai lokasi sangat dekat dengan khatulistiwa.Antar negara mempunyai pantai terbaik dan tenang didunia.
Maldives pulau adalah salah satu destinasi teratas untuk berbulan madu juga.

Angullia, Carribean


Anguilla adalah sebuah tempat yang kecil, ketenangan lautan Caribbean dan pulau diliputi oleh pantai indah dan berpasir putih. Pemandangan yang menakjubkan dan air biru lautan menarik pelawat. Anguilla adalah tempat yang hebat untuk menghabiskan percutian anda bersama keluarga,atau pasangan. Pulau yang bersih Anguilla dikunjungi oleh ramai pelawat tetapi masih terpelihara dan tidak disentuh. Pulau kecil Anguilla terdiri daripada lebih 30 pantai yang menawarkan beberapa pandangan yang paling menakjubkan di dunia.


Boracay,Filipina


Pulau Boracay terletak 200 km ke selatan Manila di Filipina. Pantai Boracay dipulau Boracay merupakan salah satu pantai yang paling popular di pulau ini dikalangan pelancong dengan keluarga dan berbulan madu . Pantai di sini adalah yang terkenal dengan pasir putih berkilat.Pemandangan matahari terbenam di sini bernilai untuk ditonton dan menawan pada kamera. Ia pernah dialu-alukan tajuk salah satu pantai yang terbaik di dunia oleh Yahoo Travel dan BMW Tropical Beach Buku.Dan tidak ada syak padanya, ia terus untuk menarik pengunjung dengan pemandangan yang indah, matahari mencium pantai, dan pasir putih, berkilat dan lembut tepung yang tidak menjadi panas walaupun pada waktu petang yang cerah.


Horseshoe Bay Bermuda




Horseshoe Bay di pulau Bermuda merupakan salah satu pantai yang paling popular dan indah didunia walaupun menjadi salah satu destinasi pantai mahal. Cuaca baik,air yang tenang, pantai yang tenang, air jernih kristal membuat Horseshoe Bay salah satu menjadi tempat kegemaran pencinta pantai sebagai destinasi.
Perkara yang unik tentang pantai iniadalah pasir merah jambu yang tidak ditemui dalam mana-mana pantai pulau lain di dunia.

0 comment... add one now