Bahan kimia diudara!!

Chemtrails adalah fenomena dimana orangdapat melihat pada setiap hari. Dengan jumlah pesawat yang menyilang dilangit ia adalah hampir mustahil untuk sehari tanpa melihat garisan putih yang panjang di langit.
Terdapat dua penjelasan apa yang betul-betul tentang garisan-garisan putih di langit ini. Mereka adalah sama ada sebahagian daripada konspirasi yang luar biasa untuk mengawal populasi atau mengawal cuaca, atau mereka hanyalah denai pemeluwapan yang datang dari pesawat berkelajuan tinggi. Kedua-dua pihak mempunyai hujah-hujah yang logik dan bukti untuk menyokong pendapat mereka manakala terdapat seolah-olah tidak ada jalan tengah dalam perdebatan itu, tidak kira apa yang mereka ia adalah berita buruk kepada alam sekitar.


Huraian 1: Teori Konspirasi Chemtrails

Teori ini mengatakan bahawa garisan-garisan putih di langit sebenarnya laluan agen kimia atau biologi yang disembur ke atas penduduk oleh kerajaan yang memerintah bagi sesetengah pihak, tujuan yang jahat biasanya,. Seperti banyak teori konspirasi,terdapat beberapa bukti yang boleh menyokong teori ini dan ramai orang percaya di dalamnya.
Idea chemtrails adalah satu yang agak baru - ia hanya muncul sekitar tahun 1996.Pada tahun itu, satu teori yang mula muncul di papan mesej dan forum laman web teori konspirasi selepas Tentera Udara Amerika Syarikat dituduh menyembur penduduk dengan bahan-bahan misteri. Tentera Udara menjawab bahawa ini adalah penipuan, yang sebahagiannya telah terbongkar kerana kertas tentera udara yang bertajuk "Cuaca sebagai Multiplier Force: Memiliki Cuaca pada tahun 2025".Semenjak itu, teori yang telah pergi dari kekuatan untuk kekuatan.

Pada tahun 1997 di amerika , rentetan e-mel timbul yang kononnya untuk menunjukkan
bahawa bahan kimia telah sengaja ditambah kepada bahan api jet tentera untuk disembur ke atas penduduk. Menurut email, dua bahan kimia telah ditemui dalam bahan api jet oleh makmal yang tidak dibiayai oleh kerajaan. Kedua-dua ejen dijumpai di mana etilena
dibromide dan zink klorida.
Dibromide etilena adalah sebatian sintetik yang sering ditambah kepada gasolin. Iajuga sangat
karsinogenik dan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan dari lepuhan dan ulser kemurungan dan peningkatan risiko kanser. Ia telah digunakan sebagai racun perosak dan masih digunakan untuk mengasapi balak dan sarang lebah. Sementara itu, klorida zink menyebabkan kerengsaan kulit dan mata, tekak dan masalah pernafasan dan - pada tahap yang melampau - muntah-muntah dan kelesuan. Sejak akhir tahun sembilan puluhan ujian yang dilakukan oleh ahli-ahli teorikonspirasi yang lain telah didakwa menunjukkan tahap bahan kimia seperti bariumdan aluminium dalam laluan yang teramat tinggi.


Jadi apa bukti yang benar-benar wujud konspirasi ini? sesungguhnya, sesuatu yang sering menunjuk ke arah sekeping undang-undang yang diperkenalkan oleh KongresDennis Kucinich yang dipanggil "Space Pemeliharaan Akta 2001". Ini adalah bertujuan untuk menghalang beberapa jenis teknologi yang digunakan
bersama-sama dengan ruang. Pada Sec.7 (2) (B) (ii) rang undang-undang itu, ia menyatakan: "Istilah 'senjata' dan 'senjata sistem' bermakna peranti yang mampu mana-mana daripada yang berikut ..." dan "terma-terma tersebut termasuk sistem senjata eksotik seperti ... chemtrails". Rang undang-undang ini telah ditolak dan versi disiram down yang tidak menyebut chemtrails dikemukakan.
Keterangan lain termasuk jumlah besar bahan kimia yang didapati dalam air hujan di seluruh dunia dengan penjelasan sedikit atau tiada yang lain selain dari
pencemaran chemtrail.
Memandangkan sifat bahan-bahan kimia, ia berfikir bahawa laluan ini adalah
sama ada digunakan untuk mengawal populasi atau pengubahsuaian cuaca.
Satu keping menarik bukti datang dari Jerman: dalam laporan televisyen sumber tentera menyatakan bahawa chemtrails sebenarnyadigunakan untuk aplikasi radar.
Sudah tentu semua perkara ini adalah sebahagian daripada web teori konspirasi.Sekeping bukti di sini, sesuatu yang bermakna di sana, dan kesimpulan yang boleh dan akan dibuat. Walaupun mungkin sukar untuk mencari bukti untuk kesan chemtrails yang besar, satu perkara tertentu. Orang ramai mula melaporkan masalah kesihatan dan banyak masa itu jawapan yang hanya rasional adalah chemtrails.

Huraian 2: Teori Pemampatan Trail

Laluan ini tidak chemtrails tetapi sebenarnya laluan pemeluwapan atau contrails yang diwujudkan di atas atmosfera oleh pesawat atau roket berkelajuan tinggi.Sebagai wasap ekzos yang panas memasuki atmosfera, mereka sejuk di udara sekitarnya dan mewujudkan butir-butir percikan air atau ais. Titisan air ini datang bersama-sama dan membentuk laluan yang mungkin wujud untuk beberapa minit atau beberapa jam bergantung kepada keadaan cuaca tempatan.
Oleh kerana jumlah trafik udara yang sentiasa berlaku adalah sukar dan mustahil untuk mendapatkan mana-mana pemahaman sebenar saintifik apa-denai.Bagaimanapun, ekoran tragedi serangan 11 September yang dikatakan sebagai pengganas salah satu peluang yang muncul di Amerika - dan ahli-ahli sains mengambilnya. Keputusan yang didapati telah mengejutkan.

Data yang dikumpul dari lebih 4,000 stesen cuaca untuk tiga hari sebelum, semasa dan selepas serangan dibenarkan saintis melihat ringkas apa yang mungkin berlaku.Dengan mengira purata julat suhu untuk hari itu dan membandingkan mereka apabila kapal terbang tidak terbang, mereka mendapati bahawa suhu di atas tanah adalah 1 darjah lebih panas apabila kapal terbang tidak terbang.
Adalah dipercayai bahawa ini adalah disebabkan oleh laluan pemeluwapan yang bertindak sebagai litupan awan tambahan. Dengan meningkatkan litupan awan radiasi kurang solar dibenarkan menjejaskan planet tetapi juga kurang haba terpancar daripada planet ini adalah dibenarkan untuk keluar. Hasil kajian peningkatan keseluruhan haba di planet ini.




Kesan ini hanya akan menjadi lebih teruk. Pada masa ini, ia dianggarkan bahawa contrails berterusan - contrails bahawa bukan melesapkan
merebak ke dalam awan yang sedia ada - meliputi 0.1% daripada bumi. Jumlah itu dianggarkan meningkat kepada 0.5% menjelang 2050. Ini salah satu kesan pesawat ke atas alam sekitar. Adalah dianggarkan bahawa perjalanan udara hari ini menyumbang 2 peratus daripada jumlah pelepasan rumah hijau bagi planet ini. Ia berkembang 3-4 peratus setiap tahun, membuat kesan pemanasan daripada contrails lebih teruk lagi.
Kontroversi chemtrail tidak akan hilang. Buat masa ini, sekurang-kurangnya,kapal terbang hanya akan mendapatkan lebih popular - yang bermaksud lebih banyak dan lebih mereka laluan akan dapat dilihat. Satu-satunya perkara yang seseorang itu boleh mengatakan yang pasti adalah bahawa kesan ke atas alam sekitar tidakakan menjadi lebih baik. Bagi orang-orang yang membeli ke dalam teori chemtrail, bahan kimia bencana alam yang dibuang ke dalam atmosfera, dan bagi orang-orang yang tidak, contrails meningkatkan suhu global. Mungkin kata-kata terakhir ironinya perlu pergi ke pilot yang terkenal, Charles Lindbergh:
"Cita-cita kami, undang-undang dan adat harus berdasarkan dalil bahawa setiap generasi, seterusnya, menjadi penjaga dan bukannya pemilik mutlak sumber kami dan setiap generasi mempunyai kewajipan untuk lulus warisan ini pada masa depan."

0 comment... add one now