Pesawat Masa Depan NASA??!!

10.An Iconic Idea

Icon-II adalah reka bentuk bagi penerbangan supersonik atas tanah yang datang dar iBoeing. Selain daripada memenuhi spesifikasi, ia juga mengurangkan penggunaan bahan api dan bunyi di lapangan terbang.



9.Green Supersonic Machine
Ini reka bentuk konsep oleh Lockheed Martin bahawa syarikat itu mengemukakan kepada NASA pada bulan April tahun lepas dan direka untuk penerbangan supersonik darat. Ia menunjukkan bahawa dengan menggunakan enjin V terbalik dibawah konfigurasi sayap, seseorang itu benar-benar dapat menurunkan tahap booms supersonik.



8. Blended Wing
Pesawat konsep-sayap diadun daripada Boeing dan salah satu daripada tiga yangtelah ditunjukkan kepada NASA apabila anugerah kontrak telah diberikan pada musim gugur.



7. X-45A UCAV
Kenderaan UCAV udara telah diumumkan di pameran khas di Missouri, bersama-sama dengan dua elemen lain sistem UCAV, kawalan misi dan sistem penyimpanan kenderaan udara.



6. Solar Eagle
Solar Eagle merupakan kemasukan Boeing ke dalam program Vulture untuk
program pertahanan bagi mewujudkan ketahanan pesawat ultra-panjang.




5.The Subsonic Ultra Green Air Craft Research,or Sugar
Sugar pesawat Boeing yang dibentangkan konsepnye pada bulan April 2010 yangbermaksud Subsonik Ultra Pesawat Penyelidikan Hijau.
Ia menggabungkan teknologi gas dan bateri.



4.Lockheed Martin,Fall
Konsep pesawat Lockheed Martin ini tidak kelihatan begitu berbeza di luar kecuali untuk struktur sayap semua salah satu, tetapi ia adalah dalam revolusioner,seperti semua yang lain


3.Bigger is Better
Pesawat ini telah dipesembahkan pada bulan April oleh MIT. Dikenali sebagai WingHibrid H siri Badan, ia direka untuk terbang pada Mach 0,83, membawa 354 penumpang lebih 7600 batu nautika.




2.Northrup Grumman
Ini adalah konsep artis Northrup Grumman, yang telah dipamerkan pada musim gugur tahun 2010.

1.The Puffin
Ini reka bentuk menakjubkan ialah Pesawat Peribadi Puffin. Ia direka bentuk untuk pergi kira-kira 150 kilometer sejam kira-kira 50 batu. Tidak perlu dikatakan, ia telah salah satu imej NASA yang paling mengagumkan.

0 comment... add one now