GAMBAR KISAH SEPANJANG TAHUN 2011

Soma, Jepun sebelum dan selepas tsunami


NEW YORK, NY - SEPTEMBER 10: Penghormatan dalam bentuk Cahaya dilihat di belakang Empire State Building pada 10 September 2011 di New York City. Penghormatan Cahaya pemasangan seni yang menghormati orang-orang yang terbunuh dalam serangan 9 /11, sejurus sebelum ulang tahun kesepuluh serangan yang dikatakan pengganas di Manhattan yang lebih rendah yang mengakibatkan kematian 2753 orang di Pusat Dagangan Dunia.





Joplin, Mo sebelum dan selepas puting beliung besar-besaran, mengorbankan ramai nyawa.


Lihat haboob (ribut debu) terjadi dan menuju ke arah Phoenix pada 5 Julai.

Apple Store hari ini selepas kematian Steve Jobs

Dalam ilustrasi gambar ini, seorang jurugambar mengambil gambar dengan iphone sendiri sebagai satu penghormatan untuk Apple Computer kepada pengasas bersama Steve Jobs yang diletakkan di luar The Store Apple di Covent Garden pada 6 Oktober, 2011 di London, England. Jobs, 56, meninggal dunia selepas bertarung dengan barah pankreas.

CHICAGO - FEBRUARI 02: Ribut salji setebal 20 inci dicatatkan.


CAIRO, MESIR - FEBRUARI 04: penunjuk perasaan anti-kerajaan memegang satu tanda rujukan laman web rangkaian sosial Facebook yang telah menjadi sebagai penyatuan dalam menganjurkan penunjuk perasaan di Tahrir Square pada 4 Februari , 2011 di Kaherah, Mesir. Pertempuran antara puak yang anti dan pro-kerajaan di dataran pusat Mesir.



KESENNUMA, JEPUN - 21 Mac: Sigo Hatareyama melakukan kerja-kerja untuk membersihkan apa yang tinggal di rumahnya pada 21 Mac 2011 di Kesennuma, Jepun. 9,0 magnitud gempa bumi yang kuat melanda luar pesisir pada 11 Mac pada jam 02:46 waktu tempatan, mencetuskan gelombang tsunami sehingga sepuluh meter yang melanda sebahagian besar utara-timur Jepun, dan juga merosakkan logi Fukushima nuklear serta
mengancam malapetaka nuklear. ...


Cape Canaveral, FL - JULAI 21: Space Shuttle Atlantis mendarat di Kennedy Space Center. Atlantis adalah misi ulang-alik akhir untuk NASA.

ATHENS, GREECE -19 Oktober: pertempuran penunjuk perasaan dengan polis semasa protes terhadap rancangan untuk langkah-langkah penjimatan yang baru pada 19 Oktober, 2011 di Athens, Greece.



Christchurch, NEW ZEALAND - 23 FEB: Satu jalan yang rosak ke Sumner ditunjukkan pada February 23, 2011 di Christchurch, New Zealand. Misi mencari dan menyelamat besar-besaran itu dijalankan dan sekurang-kurangnya 75 orang telah meninggal dunia selepas gempa bumi 6.3 magnitud melanda 20km tenggara Christchurch di masa sekitar tempatan 1:00 pada hari Selasa. Gempa bumi, yangmerupakan gempa susulan gempa bumi 7.1 magnitud yang melanda Selatan negara itu.


Lagi gambar gempa bumi yang berlaku di New Zealand.

Herat, Afghanistan - DISEMBER: (LR) Gholam Rasul yang berusia 30 tahun, dari Herat yang kehilangan kakinya 3 tahun yang lalu selepas melangkah ke lombong tanah, dengan Mohammad Aref yang berusia
35 tahun, juga dari
Herat yang kehilangan kaki 9tahun yang lalu, gambar
pada bulan Disember 2010, di Herat,


BRISBANE, AUSTRALIA -13 Januari : Penduduk keluar dari tempat letak kereta restoran McDonalds yang tenggelam di sebabkan banjir pada 13 Januari, 2011 di Brisbane, Australia.


Wolfsburg, JERMAN - 10 Mac: Kereta Volkswagen Passant Varian (L) dan Golf Cabrio yang diangkat menjadi salah satu dari dua menara.


MAJDAL AL-Shams, ISRAEL - Jun 5: (ISRAEL OUT) penunjuk perasaan melarikan diri selepas gas pemedih mata dilepaskan tentera israel ditempat mereka berkumpul disepanjang sempadan Syria dengan Israel sambil cuba untuk memotong melalui talian satu kawat berduri dan kepala ke
yang Israel-dilampirkan Golan Heights,seperti yang dilihat dari kampung Druze Shams Majdal, pada 5 Jun, 2011in Israel.Tentera Israel melepaskan tembakan ke atas penunjuk perasaan dari Syria yang cuba menyeberangi satu barisan senjata api ...

0 comment... add one now