Tempat Berhantu DiduniaBhgian. 1

SEKADAR INFO

Pernahkah anda melawat tempat di mana anda mendapati diri anda menggigil dengan seram sejuk tanpa alasan yang jelas? Deja vu, beberapa panggilan, manakala yang lain menyifatkan perasaan itu kepada hantu. Dalam sepuluh tempat-tempat yang dikutip di sini, hantu kadang-kadang benar-benar berbuat seolah-olah untuk mendapatkan anda. Mari menghantui bermula ...

1.Borley Rectory



Bangunan terbiar dalam gambar di atas bukan tempat untuk memasuki dengan senang.Walaupun kampung kecil Borley, berhampiran Sudbury, United Kingdom (UK), tidak seperti tempat seseorang akan mengaitkan dengan hantu, ia mempunyai reputasi yang dahsyat kerana ia adalah tapak Rectory Borley terkenal, terkenal sebagai'Rumah yang Haunted di England'.
Dibina pada tahun 1863 untuk Reverend Henry Bull, ia duduk di atas tapak biara purba. Hantu nun sedih yang patrolled 'Walk Nun' kononnya sering dilihat di sana.Satu kisah lama mendakwa bahawa dia telah jatuh cinta dengan seorang sami dari Biara Borley kemarahan banyak dan kedua-duanya telah cuba lari dgn kekasih bersama-sama tetapi telah dengan cepat dikesan. Rahib itu telah dilaksanakan dan biarawati yang dipenjara dalam bilik bawah tanah bangunan monastik!



2. Stanley Hotel




Terdapat cerita-cerita dongeng yang tidak terkira banyaknya hantu dari seluruh dunia, tetapi ada yang merangkak kulit yang lebih daripada kebanyakan. Ramai di antara kita masih ingat filem seram yang hebat Shining, berdasarkan novel oleh Stephen King. Buku ini telah diilhamkan oleh menginap di Stanley di Estes Park, Colorado. Ditugaskan Bilik 217, Raja dilaporkan mendengar kanak-kanak hantu yang bermain di lorong. Ramai yang telah mengalami aktiviti paranormal di sini,tetapi hantu sebenar kehidupan ini seolah-olah tidak berbahaya. Roh banyak dikatakan menghantui tempat, manakala tetamu dan pekerja mendakwa pernah mendengar muzik samar-samar yang datang dari bilik tarian dan memerhatikan kunci piano bergerak.

3.Tower of London



Gambar di sini adalah salah satu daripada roh-roh yang paling terkenal menghantui Tower of London: salah satu daripada isteri-isteri Henry VIII, dipancung di Menara pada tahun 1536. Hantu telah dilihat dalam beberapa majlis, kadang-kadang membawa kepalanya, di Menara Hijau dan di Menara Chapel Royal.


4.Menara Green


Hantu yang lain termasuk orang-orang yang Henry VI, Thomas Becket dan Sir WalterRaleigh. Salah satu cerita hantu yang paling mengerikan menerangkan kematian Countess dari Salisbury. Menurut satu akaun, "Countess dijatuhi hukuman mati dalam tahun 1541 selepas didakwa terbabit dalam aktiviti jenayah (walaupun ia kini secara meluas dipercayai bahawa dia mungkin tidak bersalah). Selepas dihantar berjuang untuk itu, tangga-tangga dia berlari dari blok dan diteruskan sehingga dia ditetak hingga mati oleh seorang lelaki kapak. "Majlis pelaksanaan telah dilihat semula digubal oleh roh-roh di Menara Green."

5.Woodchester Mansion



Woodchester Mansion di Gloucestershire, England, adalah satu lagi bangunan yang mempunyai reputasi hantu. Kerja-kerja bangunan tidak pernah selesai di sini dan dalam setiap tahun, 200 orang pekerja yang lepas telah berulang kali lari dari tempat kerja serta tujuh pembina dikhabarkan telah meninggal dunia dalam kemalangan yang tidak dapat diterangkan.






Bunyi aneh sering mendengar seperti bunyi tentang masonry terhempas atau suara meraung danbanyak hantu, termasuk orang-orang askar Rom serta anak-anak gadis muda, telah dilaporkan dilihat. Pemburu hantu kerap datang di sini.


6.Parisien Catacombs



Catacombs Paris maze terowong dan crypts bawah jalan-jalan bandar di manaParisians meletakkan tulang mati mereka selama hampir 30 tahun. Sebelumpenciptaan Catacombs dalam pertengahan tahun 1700, penduduk dikebumikan matimereka di tanah perkuburan, tetapi sebagai bandar raya berkembang, merekadengan cepat kehabisan ruang.






0 comment... add one now