Tempat Berhantu DiduniaBhgian. 2

1.Skirrid Inn



Salah satu laman berhantu yang paling terkenal di England Mountain Inn Skirrid di Llanfihangel Crucorney, Wales. Menurut cerita rakyat, dalam sejarah 900 tahun lebih 180 orang telah digantung dari rasuk ke atas tangga, yang masih berada di tempatnya hari ini, dengan tanda tali, nampaknya. Lantai pertama penginapan dianggap sebagai bilik mahkamah pada masa lalu.Gelas yang sering tiba-tiba terbang di seluruh bilik dengan sendirinya, wajah-wajah yang dilihat pada tingkap dan orang berasa seram sejuk di leher mereka. Para tetamu yang tinggal di sana sering melaporkan bangun sebab suhu bilik seperti berais - walaupun apabila pemanasan - dan rasa yang melihat. Abad ke-17 gadis bar Fanny Harga dianggap sebagai semangat yang paling aktif di kalangan orang ramai, tetapi semua orang bersetuju bahawa ini benar-benar adalah satu tempat yang menakutkan untuk tinggal.


2.Rose Hall



Anda mungkin tidak menyangka bahawa Jamaica akan menjadi tapak rumah berhantu yang terkenal, tetapi Rose Hall di Montego Bay. Rumah besar ini didiami oleh hantu anak perempuan,pendita penyihir, Annie Palmer, yang dilaporkan menyebabkan kesan darah untuk muncul dan hilang secara rawak. Beliau telah dibunuh di katilnya selepas pemerintahan 11 tahun, penyeksaan dan kesukaan akan anak gadis.
Annie membunuh tiga suami dan berturut-turut membunuh pencinta hamba oleh keracunan,tercekik dan ilmu sihir, sebelum memaksa hamba lain untuk berjalan melalui terowong yang akan dikebumikan di pantai. Menurut legenda, ia bukan sahaja Annie diseksa dibilik rumah, tetapi juga hantu bayi hamba,dia dikorbankan dalam ritual. Laporan ada menyatakan bahawa lelaki yang menjadi mangsa sebenarnya bukan sudah sahaja mendengar tetapi juga dirakamkan dalam kamera.Ia bukan tempat yang menyenangkan untuk bermalam.


3.Bell Farm



Menghantui Ladang Bell yang diiktiraf di seluruh masyarakat paranormal sebagai akaun hanya dikenali hantu yang
menyebabkan kematian orang yang masih hidup.Pada tahun-tahun 1817 dan 1821, sebuah entiti wanita diganasi keluarga Bell.Beliau kemudiannya dikenali sebagai Witch Bell atau 'Kate'. Dia telah diseksa JohnBell sekian
banyak yang membawa kepada kematiannya. Beliau tidak mengalamimasalah sistem saraf,
dan telatah Kate yang dibuat keadaannya lebih teruk.



4.Edinburgh Castle


Edinburgh Castle ini dikatakan merupakan salah satu tempat yang paling berhantu di Scotland. Dan Edinburgh sendiri telah dipanggil bandar paling berhantu di seluruh Eropah. Beberapa kali, pengunjung ke istana telah melaporkan pemain musik peniup hantu, drummer tidak berkepala, roh-roh banduan Perancis dari War Tujuh Tahun, banduan penjajah dari Perang Revolusi Amerika - dan malah hantu anjing yangberkeliaran dalam anjing alasan tanah perkuburan.





Ini adalah kubu sejarah, yang mana bahagian-bahagian yang lebih daripada 900tahun. Sel-sel penjara purba, tapak kematian yang tak terhitung, sangat baik bolehmenjadi tempat yang kekal pergolakan untuk roh yang banyak.



5.Bhangarh


Orang di India tahu mengenai hantu ini. Penduduk tempatan memberi kubu Bhangarh, dan kawasan sekitar sebagai tempat tidur yang luas, disebabkan oleh beberapa cerita popular menyeramkan yang dikaitkan dengan kubu dan pekan. Pihak Berkuasa telah diberitahu pelawat tidak dibenar memasuki bandar yang musnah selepas senja. Ia dikatakan bahawa seorang ahli sihir jahat mengutuk bandar selepas ditolak oleh seorang puteri. Bandar abad ke-17 tidak lama lagi dimusnahkan oleh kemaraan tentera,meninggalkan hanya kuil yang utuh, dan telah tidak didiami sejak. Pelawa tmengatakan bahawa burung dan hidupan liar jatuh senyap sebagai semangat pendekatan ahli sihir pada waktu malam, dan tiada siapa pernah cuba untukbermalam di sana. Terlalu menyeramkan untuk mengambil peluang itu.
Sama ada atau tidak anda memberi kepercayaan kepada idea hantu, ia adalah sukar untuk menafikan bahawa tempat-tempat seperti ini mempunyai tertentu 'rasa' kepada mereka yang membuat anda mahu untuk keluar secepat mungkin. Imaginasi yang terlalu aktif, atau amaran minda bawah sedar? Anda menjadi hakim.

0 comment... add one now